Tuesday, October 17, 2006

Kaiten-zushi avagy “a kaja, ami után kapkodnak az emberek”







Ezúttal egy hamisítatlan japán kaiten-zushiba, azaz futószalagos szusi-étterembe látogattunk el kisebb magyar delegációnkkal.
(Klikk a képre a video indításához)












Ebből a kisfilmből megtudhatjátok, hogyan lehet erőfeszítés nélkül odavarázsolni a pincért az asztalhoz; hogyan kerüljétek el, hogy beleálljon az eldobható evőpácikából (waribashi) kiálló szálka a nyelvetekbe és finom utalást teszünk arra is, hogy mennyire felháborítóan primitívek és drágák a telefonok Európában.

Egyszóval megint elhalmozzuk a népet értékes és kevésbé értékes infóval, amennyire ez 10 percben persze lehetséges.
A ma este szereplői mind magyarok, ami nem kis szó, lévén, hogy mindannyiónkat Japán északi csücskének legnagyobb városába sodort a sors egy humorosnak vélt szellentésével. Ki előbb landolt, ki utóbb, ki elmegy, ki itt marad – de ezen a kisfilmen mind együtt vagyunk. (és akkor ne hatódjon meg az ember)


Megtisztelt bennünket a jelenlétével Kati, aki már elég régen van ahhoz Japánban, hogy szeresse a nattót (erjesztett szójabab) és akinek az autóján lévő katica jelből még mindig nem tudtam meghatározni a gépjármű pontos típusát, de úgysem adom fel.




Velünk volt Balázs is, aki talán maga sem tudja, mekkora hatalom van a birtokában. Balázs egyike azoknak a szerencsés kiválasztottaknak, akik japánul kőkeményen tudnának káromkodni, ha arra szottyanna kedvük.Balázs ugyanis már több éve a Hokkaidó Egyetem állatorvosi tanszékén tanul, úgyhogy bizonyára minden szerv és betegség nevét kívülről fújja. Bár nem tudom, hogy a japánok mennyire tudnák átérezni a költőiségét az olyan frappáns szófordulatoknak, mint a „Repedne meg a léped!” vagy a „Szakadna le a hasnyálad!”. Az erő azért kétségtelenül vele van, csakhogy ő egy igazi dzsedáj, és kordában tartja.

Végül, - de nem utolsó sorban -emelte az est fényét Péter kolléga, az ifjú padavan (hogy megmaradjak a Sztárvórzos hasonlatoknál), aki 3 hete csöppent bele a nagy japán valótlanságba és ennek köszönhetően még mindenre rá tud csodálkozni.
Le sem tagadhatnám, mennyire irigylem ezért. Peti hősiesen vette az összes akadályt, amit tengeri herkentyűs szusik formájában az este folyamán elé gördítettünk. Az igaz, hogy ha beiktatunk egy pálcikát közé és az étel közé, még fellép nála némi koordinációs zavar, de összességében el kell ismerni, hogy jól alkalmazkodik a meglehetősen szokatlan életkörülményekhez.


Ahhoz képest, hogy ez volt az első látogatása egy igazi szusi-bárban, egész férfiasan viselte, egyedül az erjesztett szójababos szusitekercsnél érzékenyült el egy pillanatra, ahogy azt a mellékelt ábra is mutatja.









A filmet megnézhetitek, ha ráklikkeltek az legfelső fotóra, vagy IDE.

De a gyengébbek kedvéért teszek ide még egy linket: LINK

Kérdéseitekkel és panaszaitokkal forduljatok az ingyenesen hívható lelkisegély szolgálathoz, vagy írjatok mailt a tyllago@yahoo.com e-mail címre!
Ha valaki szeretne további hasonló galádságok elkövetésére bíztatni vagy azokról lebeszélni, az csatoljon kommentet az oldalhoz.
(Tyllago, 2006.okt.17., Szapporó)




3 comments:

ildinko said...

Szia!
A Peti barátnője vagyok. Még ilyen videókat, ha lehet! :)))) Nagyon-nagyon jó volt! Majdnem lefordultam a székről annál a rohasztott izénél! :D
(Szegényből én is mindig hülyét szoktam csinálni, aggódtam is, hogy mi lesz vele nélkülem, de látom, nem fog neki hiányozni...) Bocsánat, egészen a felvétel hatása alatt vagyok még...
Khmm...

ildinko said...

Bocs, erjesztett... :D Most már mindegy... Mondom, hogy a videó hatása alatt - nevetéstől gurulva - írtam az előző hozzászólást...
(A rohasztott az a halszósz, ha jól tudom. Azt is próbáltassátok ki vele. Egyébként irigylem, hogy ilyeneket esztek...)

Brigi said...

Szia!Wáó ez a sushi bár nagy jól néz ki!Húú szegény Péter szerintem én lefejeltem volna az asztalt attó(nem vagyok annyira halpárti).Amúgy a Szakuban olvastam a blogodról.Tök jó nekem bejön!